רה"מ בנט: "סיכוי לא מבוטל שהעיתונאית נפגעה מירי פלסטיני"

איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on רה"מ בנט: "סיכוי לא מבוטל שהעיתונאית נפגעה מירי פלסטיני"

ראש הממשלה בנט במליאת הכנסת: "על פי הנתונים הראשוניים שבידינו, ישנו סיכוי לא מבוטל שהעיתונאית נפגעה בכלל מירי הפלסטינים החמושים. אנחנו צריכים לקיים חקירת אמיתית, והפלסטינים בשלב הזה מונעים זאת"

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס לפני זמן קצר במליאת הכנסת למותה של העיתונאית הערבייה במהומות בג'נין ולהאשמות כי ישראל אחראית לירי: "בשעות הלילה יצאו כוחות צה"ל לפעולה נרחבת בצפון השומרון כחלק מהמאמץ של מדינת ישראל לבלום את גל הטרור הרצחני. במהלך הפעולה ירו חמושים פלסטינים אש לא מדויקת, לא מבוקרת ולא מובחנת. כוחותינו, כוחות צה"ל, השיבו לעבר מקורות האש, והם ירו בצורה מדויקת ככל הניתן, מובחנת ואחראית.

תסיסה ברשתות הערביות בעקבות מותה של העיתונאית בג'נין; צה"ל במאמצי הסברה

"בחילופי האש נפגעה ונהרגה באופן מצער עיתונאית אל ג'אזירה – הגברת שירין אבו עאקלה. ברשות הפלסטינית מיהרו להאשים את ישראל, ויו"ר הרשות הטיח בישראל האשמות לא מבוססות, עוד בטרם חקירה".

בנט הדגיש: "על פי הנתונים הראשוניים שבידינו, ישנו סיכוי לא מבוטל שהעיתונאית נפגעה בכלל מירי הפלסטינים החמושים, אך על מנת להגיע לאמת – אנחנו צריכים לקיים חקירת אמיתית, והפלסטינים בשלב הזה מונעים זאת. בלי חקירת אמת לא נגיע לאמת.

תמונות: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה הוסיף: "ישראל קראה לפלסטינים לבצע ניתוח פתולוגי משותף בהסתמך על כל התיעוד ועל כל הממצאים הקיימים, כדי להגיע לחקר האמת. הפלסטינים כאמור מסרבים, ואני מצפה מהם לשתף פעולה ובמיוחד להימנע מפעולות שעלולות לזהם את החקירה.

עוד הוסיף בנט "את האירוע בג'נין יש לראות בהקשר רחב: מזה כחודשיים אזרחי ישראל נתונים תחת מתקפת טרור רצחנית. המחבלים הפלסטינים יוצאים פעם אחר פעם לרצוח ישראלים בכוונת תחילה. המבצע בג'נין הלילה הוא חלק מסדרת פעולות יזומות שנועדו לקטוע את גל הטרור ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל.

"אנחנו נחושים להמשיך עד להשגת המטרה ואנחנו מחזיקי את חיילי צה"ל, את אנשי השב"כ ואת השוטרים שמסכנים את חייהם לילה לילה, יום יום, כדי לשמור על חיינו".

מוקדם יותר, פרסם דובר משרד החוץ את התייחסות המשרד לאירוע: "אנו מביעים צער על מותה של כתבת אל-ג'זירה הבכירה במהלך חילופי אש כבדים בעיצומו של מבצע נגד טרור בג'נין. עיתונות חופשית והוגנת היא בסיסית לישראל ולכל הדמוקרטיות, וככזו, יש להגן על עיתונאים.

"יש אינדיקציות לכך שאבו עקלה נהרגה מאש מחבלים פלסטינים. ישראל תערוך חקירה יסודית. אנו קוראים לרשות הפלסטינית לשתף פעולה עם החקירה האמורה כדי להגיע לחקר האמת".

השר לשיתוף פעולה איזורי, עיסאווי פריג' הגיב: "‏משחק ההאשמות ביחס לזהותו הלאומית של הקליע שפגע בה, לא יחזיר את שירין אבו עאקלה. הבעיה היא לא זהות הקליע, אלא המציאות בישראל וברשות הפלסטינית, שפעם אחר פעם מובילה למותם של אזרחים חפים מפשע".

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו התייחס לכך גם הוא בנאומו בכנסת: "אני מבקש לתת גיבוי מלא ללוחמי צה״ל ומפקדיו, גם במאבק נגד הטרור וגם נגד התעמולה השקרית של הפלסטינים. אני מגנה את השקרים שמושמעים נגד חיילינו ולא רק אלה שבאים מצד הפלסטינים, אני מוחה בתוקף נגד ההתבטאויות המבישות שנשמעו מבית נגד חיילינו, מצד חברי הקואליציה של בנט. תתביישו לכם. ההכפשות השקריות של נגד חיילינו, הכפשות שנשמעות מתוך הקואליציה, מוכיחות שוב שממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור. ממשלה שתלויה במועצת השורא של האחים המוסלמים לא מסוגלת להגן על אזרחינו ולשמור על חיילינו".

שר התקשורת יועז הנדל אמר במליאת הכנסת: "במהלך הפעילות בג'נין בוצע ירי חסר הבחנה לכיוון חיילי צה״ל. אפשר לראות בסרטים ירי לא מכוון ולא מדויק, אני מניח שמהירי הזה נפגעה העיתונאית. יש לנו סרטון של מחבל פלשתיני שאומר שהצליח לפגוע בחייל, אין חייל צה"ל שנפגע וכנראה אותו מחבל הוא הגורם לכך שהעיתונאית נפגעה".

בדיון וועדת החוקה בנושא זכויות בהליך הפלילי, בו השתתף שר המשפטים גדעון סער פרץ עימות בין סער לבין ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת על התייחסותו של סער לאירוע.

סער אמר: "לא אוכל להימנע מלהתייחס לאירוע בנסיבות אלה, מותו של כל אדם הוא טרגי. העובדות הן שהייתה פעילות של שכוחות הביטחון למעצר חשודים במחנה הטרור ג'נין ובמוקדים נוספים בגזרה הזאת. אני מזכרי שמג'נין יצאו בעת האחרונה מספר מרצחים שקטלו אזרחי ישראל, הפעילות היא חיונית. באירוע הספציפי היה ירי מסיבי והשלכת מטענים – ברוך השם לא היו נפגעים לכוחותינו.

הפלסטינים כדרכם ממהרים עם עלילת דם נגד צה"ל, בדיוק 20 שנים מעלילת הדם הקודמת בעקבות פעילות צה"ל במבצע חומת מגן במחנה הפליטים ג'נין, אירוע שאני מכיר היטב. אבל על פי מערכת הביטחון שלנו יש אינדיקציות שהעיתונאית נפגעה מירי חמושים פלסטינים ולא צה"ל. הייתה קריאה ישראלית לחקירה פתולוגית משותפת, אך לצערי עד כה הפלסטינים מסרבים – אולי כדי להסתיר את האמת".

"הפלסטינים סירבו להצעת ישראל לחקירה משותפת, צריך לתהות מדוע. אני חושב שהם סירבו כי אין להם עניין בחשיפת האמת".

ח"כ סעדי: "יורים ומעלילים. אחרי שירו ורצחו העיתונאית שירין מגיע הבוקר סגן ראש הממשלה ובמקום להתנצל מאשים את הקורבנות בהאשמות שווא. כהרגלו דוברי הצבא מפיצים שקרים בבוקר הכואב הזה עם הרצחה של עיתונאית שעשתה את עבודתה במסירות גדולה".

בתוך כך, יו״ר רע״מ ח״כ מנסור עבאס ימסור הצהרה לתקשורת היום בשעה 12:45 במשכן הכנסת. מוקדם יותר הבוקר נדחתה בעקבות האירוע בג'נין מסיבת עיתונאים של רע"מ שתוכננה להתקיים בשעה 9:30.

בתום שעות ארוכות: ישיבת מועצת השורא הסתיימה ללא החלטות



0 תגובות